Archiwum marzec 2017


mar 26 2017 Liga zadaniowa - zestaw II - marzec
bserafin : :
mar 12 2017 Wyzwanie Matematyczne Kings

Drodzy Uczniowie i Rodzice,
Ze względu na wiele próśb od uczniów i rodziców z województwa mazowieckiego, którzy nie wzięli udziału w Wyzwaniu Matematycznym Kings 5 lutego, specjalnie dla nich zostanie zorganizowana Dodatkowa Runda Otwarta 19 marca. Wyzwanie Matematyczne Kings to pierwsze takie wydarzenia w Polsce, które łączą konkurs matematyczny oraz Festiwal Naukowy i są przeznaczone dla wszystkich zdolnych uczniów klas II-VI SP i I-III GIM niezależnie od szkolnych ocen.

W trakcie Rundy Otwartej i Finałowej uczniowie sprawdzają swoją wiedzę nabytą w szkole, stają się częścią ambitnej społeczności oraz, co najważniejsze, uzyskują dodatkową motywację do nauki. Zdjęcia z poprzednich wydarzeń, w których wzięło udział ponad 3000 rodziców i uczniów, możecie  zobaczyć tutaj:

http://bit.ly/ZobaczZdj%C4%99cia
Już teraz możecie przygotować się do Wyzwania korzystając ze specjalnie przygotowanych zadań treningowych, które zostały opracowane przez Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Bezpłatny dostęp do materiałów macie na: http://kings.edu.pl/przygotowanie

Runda Otwarta w Warszawie odbędzie się 19 marca (niedziela), a dokładny adres i harmonogram zostanie tradycyjnie podany na stronie http://kings.edu.pl w środę 15 marca.

Rejestracja, skorzystanie z materiałów przygotowujących i udział w Rundzie Otwartej są całkowicie bezpłatne. Wystarczy zarejestrować się na stronie https://kings.edu.pl/register. Zapisów dokonują rodzice lub uczniowie samodzielnie.


Rejestracja i udział w Rundzie Otwartej są w 100% darmowe. Jeżeli uczeń dostanie się do Rundy Finałowej, to przed Rundą Finałową należy uiścić opłatę 37 zł, za pomocą płatności Przelewy24 lub przelewem na konto bankowe. 

Organizatorem wydarzenia jest Kings - międzynarodowa organizacja edukacyjna, której misją jest podniesienie mediany edukacji poprzez zmianę paradygmatu konkursów przedmiotowych na wydarzenia aktywizujące wszystkich uczniów niezależnie od aktualnego poziomu.

W imieniu organizatora zapraszam do udziału!

bserafin : :
mar 02 2017 5 rzeczy, o których należy pamiętać przy...

1. Dodając lub odejmując ułamki dzieiętne sposobem pisemnym podpisujemy je "przecinek pod przecinkiem", a następnie dodajemy lub odejmujemy jak liczby naturalne, znów stawiając "przecinek pod przecinkami".
2. Mnożąc pisemnie ułamek dziesiętny przez ułamek ułamek dziesiętny na chwilę zapominamy o przecinkach i postępujemy tak jak przy mnożeniu liczb naturalnych. Na koniec liczymy miejsca po przecinku w obu mnożonych ułamkach i w wyniku, zaczynając od prawej strony, odliczamy tyle liczb i stawiamy przecinek.
3. Mnożąc ułamek dziesiętny przez potęgę liczby 10, tj. 10, 100, 1000,10000, ..., wystarczy tylko w ułamku przesunąć przecinek w prawą stronę o tyle miejsc, ile jest zer przy jedynce, tzn. mnożąc przez 100, przecinek przesuniemy o dwa miejsca w prawo, mnożąc przez 1000 - o trzy miejsca w prawo.
4. Aby można było wykonać dzielenie ułamków dziesiętnych, dzielnik (liczbą, przez którą dzielimy) musi być liczbą całkowitą (bez przecinka). Jeśli tak nie jest, to musimy w dzielnej i w dzielniku przesunąć przecinek o tyle samo miejsc w prawo, tak aby dzielnik był liczbą całkowitą. Innymi słowy, mnożymy dzielną i dzielnik przez tę samą potęgę liczby 10. Jak nasz dzielnik nie ma już przecinka, to możemy przejść do dzielenia i znów dzielimy podobnie jak liczby naturalne, tylko w wyniku przecinek stawiamy nad przecinkiem (mam na myśli tu oczywiście dzielenie pisemne).
5. Dzieląc ułamek dziesiętny przez potęgę liczby 10, tj. 10, 100, 1000,10000, ... wystarczy tylko w ułamku przesunąć przecinek w lewą stronę o tyle miejsc, ile jest zer przy jedynce, tzn. dzieląc przez 100 przecinek przesuneimy o dwa miejsca w lewo, dzieląc przez 10000 o cztery miejsca w lewo. Pamiętajmy, że jeżeli ułamek nie ma tyle cyfr o ile miejsc musimy przesunąć to dopisujemy zera, no i oczywiście liczba nie może się zaczynać przecinkiem, więc przed przecinkiem dopisujemy zero.
Niektóre działania na ułamkach dziesietnych możemy wykonać w pamięci, mam na myśli tu proste przykłady:
0,6 + 0,3;

0,2 *4;

1,2 - 0,9   itp.
Mam nadzieję, że działania na ułamkach dziesiętnych nie przysporzą Wam już trudności.

bserafin : :